Monday, April 26, 2010

Guidance of Islam

_Guidance of islam_

_Guidance of islam_

TaZkirah buat jiwa hamba


الحر من راع وداد لحظة وانتمى لمن افاده لفظة
“Orang yang merdeka ialah sesiapa yang memelihara kasih sayang walaupun kasih sayang itu hanya sedetik dan dia menghormati orang yang memberi nasihat yang berguna kepadanya walaupun hanya satu patah perkataan”

_Imam syafie_
Aku bukanlah LUQMAN yang hebat menasihati dan

memberi peringatan..

Ralit gelita jalanku dulu pernah ada mengharapkan

AL-QURAN,

Ada sirna perdu jiwaku dulu,

SUNNAH jua benteng sandaran,

kini bukan jua ku menulis sekadar menggantung angan2,

namun sekadar secicip usaha untuk

mentauhidkan seorang insan

insan bernama hamba untuk kita sama
kembali bertUhan..



Belajarlah “aku tidak tahu”,
kerana jika engkau belajar “aku tidak tahu“, mereka akan mengajar engkau sehingga engkau tahu, tetapi jika engkau belajar “aku tahu” maka mereka akan bertanya engkau sehingga engkau tidak tahu!!
hAnYA pAdAMu
Ya Allah...

SesungguhnyaAku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku sesat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu
Kuatkanlah hati & semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala dugaan datangnya dr
MuAmin
ya Allah
Amin ya Rahman
amin ya Rahim
Amin ya Karim
Amin ya Rabbal 'Alamin

Indah kata bersulamkan Iman..

Manis madah khas buatTeman..

Himpunan kata Dr`Aidh Abdullah Al Qarni jadi pilihan..

Kata-kata hikmah jadi Tatapan..

buat hati2 yang dalam pencarian..

kebahagian atau kesulitan...


No comments:

Post a Comment

 

PERTANYAAN DAN MAKLUMAT LANJUT, SILA HUBUNGI KAMI: Tiara Impian Enterprise. 827-C Kampung Padang Lebam Bukit Payung 21400 Marang,Terengganu. Email : tiaraimpian@gmail.com. SENTIASA SEDIA MEMBANTU ANDA KAK ZU 017-9210337 010-9211416